سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزارهای گوشی

 

لانچ اسکرین (Launch Screen)  اولی تجربه استفاده کننده از مواجه با نرم افزار‌ها میباشد. پباده سازی لانچ اسکرین در نرم افزار‌های گوشی یک کدام از مواقعی میباشد که بخش اعظمی از گسترش‌دهندگان به آن اهمیت نمی‌دهند. این صفحه های گونه های و کاربردهای متفاوتی دارا‌هستند که اسپلش اسکرین و یا این که کاغذ‌ اسپلش (Splash Screen) را نیز در بر می گیرند.

 

 

خرید اپلیکیشن آماده

 

 

 

همان گونه که گفتیم، لانچ اسکرین او‌لین برگه‌ای میباشد که استفاده کننده با اجرای یک نرم افزار‌ مشاهده میکند. زمانیکه نرم افزار آغاز به عمل می نماید زمان روزگار خیلی کوتاهی روزگار می برد تا فعال سازی شود. درین برهه زمانی ورقه‌ای خالی (Blank Canvas) نشان داده می گردد که زیبایی رابط کاربری را کاهش میدهد. لانچ اسکرین این خلل را رفع می نماید.

 

لانچ اسکرین‌ها دو گونه می باشند: Placeholder UI و Branded launch screens

از Placeholder UI هم در حین فعال‌ساز‌ی و هم در طول اجرا استعمال می‌گردد. علاوه‌بر این‌ها  هنگام جابه‌جایی‌های در بین صفحه ها نرم افزار نیز گزینه به کار گیری قرار می گیرد. در نرم افزار‌هایی که زمانه لود بسیار کوتاه البته محسوس دارا هستند و نیاز به برندسازی چندانی ندارند، استعمال از Placeholder UI ها شایسته ترین آیتم میباشد. روال فعالیت بدین رخ میباشد که تا‌ زمانیکه نرم افزار به طور بدون نقص بار گذاری و اجرا شود، یک اسکرین‌شات دربردارنده بخش‌های اصلی نرم افزار مانند نوار موقعیت، نوار نرم افزار و بخش دکمه‌های زیر نرم افزار، سوای محتوا بر روی کاغذ نشان داده می شود. با این عمل استفاده کننده شم میکند باقی محتویات نیز به زودی به اکران در خواهد آمد.

 

در واقع Branded launch screens محلی برای اکران لحظه‌ای لوگو و تبلیغات یک مارک را در اولِ اجرای یک نرم افزار میباشد. انگیزه از Branded launch screens معطوف کردن حیث استفاده کننده از محتوای نرم افزار به مارک میباشد. اسپلش اسکرین‌ها میتوانند در‌این مجموعه از لانچ اسکرین‌ها قرار بگیرند. اسپلش اسکرین‌ها به صورت معمول دربردارنده لوگو، نسخه فعلی نرم افزار و در غایت عبارت تبلیغاتی (tagline) بر روی موضوع‌ای رنگی (معمولا رنگ اصلی نرم افزار) و یا این که یک عکس میباشد که کل کاغذ را در بر می گیرد. این صفحه ها گهگاه دارنده صدا و یا این که برنامه کودکان نیز می‌باشند.