سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شایسته ترین گویش های برنامه نویسی

 

 

میبینیم که افراد متعددی این سؤال را مطرح مینمایند: “چه گونه برنامه نویسی اندروید حافظه بگیریم؟” به لحاظ میرسد افراد متعددی درخصوص گزینش شیوه “صحیح” برای آغازِ یادگرفتن برنامه نویسی اندروید سردرگمند.

اما این مورد با درنظر به دست آوردن حجم بزرگ منابع جان دار خیره کننده وجود ندارد. کتاب‌ها، مراجع ویدیوئی، پست‌های وبلاگ‌ و تعداد نامحدودی صفحه های اوراق برای یادگیری موجودند.

منابع مجانی، منابع مبلغی و منابعی بسیار گران قیمت هم می‌قدرت یافت. محتوای بی آلایش، محتوای دشوار و محتوای سرگردان‌کننده هم موجود هست و کاری بسیار مشقت بار میباشد که بفهمید در حالا پیش‌رفتید یا این که صرفا وقت خویش را تلف میکنید.

درین نوشته‌ی علمی میخواهیم به آنهایی که هیچ تجربه‌ی برنامه نویسی‌ای ندارند امداد کنیم تا یادگیری برنامه نویسی اندروید را آغاز نمایند.

خرید اپلیکیشن آماده

در‌این نوشته‌ی علمی برنامه نویسی خاطر نمی‌گیرید. در قبال منابعی که برای آغاز به آنان نیاز دارید ( و ندارید) را خواهید روئت کرد و خاطر می گیرید که پس از آغاز به فعالیت، چطور به یادگیری ادامه دهید.

 

بیایید آغاز کنیم.

 

توصیه فرانش به شما

شایسته ترین گویش‌‌ های برنامه نویسی در 2019: 10 گویش برتر برای یادگیری

 

 

فهرست محتوای این نوشته ی علمی

آیا منطقی میباشد که هنوز برنامه نویسی نیتیو اندروید خاطر بگیریم؟

بهتر وجود ندارد که از ری‌اکت نیتیو (React Native) یا این که فلاتر (Flutter) استعمال کنیم؟

برنامه نویسی Fuchsia خیلی زود جای اندروید را می گیرد، مگر خیر؟

خُب، می خواهم برنامه نویسی نیتیو اندروید را حافظه بگیرم! بایستی با جاوا استارت کنم یا این که کاتلین (Kotlin)؟

البته نمی‌دانم از کجا آغاز کنم! بایستی کتاب یا این که عصر‌های آموزشی بخرم؟

فراگیری برنامه نویسی اندروید با اندروید استدیو

زمان‌های یادگرفتن برنامه نویسی اندروید

آیا بایستی همه فراگیری‌ها را قدم ‌به‌ قدم و بدون نقص دنبال کنم؟

انگیزه یادگیری خویش را انتخاب کن

پروسه یادگیری می بایست به طور پایین حادثه بیفتد:

برای رفع نادرست خودت به‌دنبال پاسخ بگرد

یادگیری موءثر

پی بردن سورس کد

مهارت جست‌وجو و مطالعه‌

چطور اطلاعاتمان را به‌روز نگه داریم؟

فیلم فراگیری برنامه نویسی اندروید :

آیا منطقی میباشد که هنوز برنامه نویسی نیتیو اندروید خاطر بگیریم؟

اندروید و iOS دو سیستم‌برهان پهناور جان دار در بازار امروزند و کمپانی‌ها اکثر وقت ها عشق و علاقه دارا هستند برای جذب مخاطب طولانی تر برنامه‌هایشان را روی هر دو پلتفرم عرضه نمایند.

به همین برهان، بایستی یا این که دو تیم برنامه نویسی نرم افزار‌های “نیتیو” برای هر دو سیستم ادله داشته باشند یا این که یک فریمورک کراس‌پلتفرم (cross-platfrom framework) را تعیین نمایند.

برنامه نویسی نیتیو به‌این معناست که از لهجه و ابزارهای برنامه نویسیِ یگانه به یک سیستم‌برهان- به عنوان مثال اندروید یا این که iOS – به کار گیری کنیم و کدی را بنویسیم که صرفا روی به عبارتی پلتفرم انتخابی اجرا میگردد.

در حالتی که بخواهیم نرم افزار روی سیستم‌ادله دیگری هم اجرا شود، می بایست برنامه را از اساس برای آن لهجه برنامه نویسی بنویسیم.

اما، این زمینه می تواند بسیار زمانه‌بر و پرهزینه باشد، مخصوصاً در حالتی که برای هر گویش به یک مجموعه برنامه نویسی مستقل احتیاج داشته باشیم.

فریمورک‌های کراس‌پلتفرم مثل آیونیک (Ionic)، زامارین (Xamarin) و ری‌اکت نیتیو به شما قابلیت تایپ کردن کد مبنا‌ای را می دهند که روی هر دو سیستم‌استدلال اجرا میشود.

نمیخواهیم ابنجا در زمینه‌ی چگونگی کارکرد آنان حرف کنیم، البته تمامی‌ی آن‌ها معایبی دارا هستند.

به عنوان مثالً همگی‌ی آنان سرعت بسیار پایینی دارا‌هستند، قابلیت و امکان به کار گیری از خصوصیت‌های کمتری را آماده می نمایند، اشتباهات امنیتی دارا‌هستند و فرآیند برنامه نویسی در آن‌ها مشقت بار‌خیس و با ایرادات بیشتری همپا میباشد.