سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایرادات نرم افزارهای ساکن تلفن همراه

منبع خبر سایت ویکی پدیا

بعداز محدودیت‌هایی که کمپانی اپل برای استعمال از نرم افزار‌های iOS اهل ایران تشکیل داد که باعث به مسدود و غیرفعال شدن آنها شد؛ کسب‌وکارهای اهل ایران دنبال خط مش‌امور و فناوری‌های جدیدی برای اجرا و به کار گیری از این اپ‌ها رفتند.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

یکی‌از این فناوری‌ها، اینترنت ‌نرم افزار‌های پیش‌رونده یا این که PWA میباشد. نسل جدیدی از نرم افزار‌های زیر اینترنت که به یوزرها اذن میدهد همانند یک نرم افزار گوشی از آن ها به کار گیری نمایند. کمپانی ایرانسل هم پیروز گردیده نرم افزار‌های «ایرانسل اینجانب» و «لنز» خویش را که بین مشترکان دوست داستنی و پرطرفدار میباشند؛ با فناوری PWA پیاده‌سازی نماید.

 

درحال حاضر میخواهیم نگاهی به فناوری PWA بیندازیم و باز‌نگری کنیم کدام کسب‌وکارها و برندهای دارای شهرت عالم از اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده به کار گیری می نمایند.

 

ایرادات نرم افزار‌های ساکن تلفن همراه

یکی‌از عوارض برد پلتفرم‌های اندروید و iOS، نرم افزار‌های مستقر آنان میباشد. این اپ‌ها موجب شدند این دو سیستم‌دلیل گوشی به نقطع ی عطف محبوبیت و کاربرپذیری برسند.

طراحی اپلیکیشن

 

گستردگی و تلاش بی‌نظیر نرم افزار‌های مستقر منجر شد بخش اعظمی از یوزرها سراغ اینترنت نرم افزار‌ها نروند یا این که پلتفرم‌های دسکتاپ و حتی گوشی دیگر را کنار زده و تنها از اپ‌های اندروید یا این که iOS به کار گیری نمایند. کسب‌وکارها هم تخت‌گاز اپ‌های این دو پلتفرم را بسط داده و از اینترنت نرم افزار‌ها و پلتفرم‌های دیگر مسافت گرفتند.

 

البته نرم افزار‌های مستقر گوشی در عین اینکه بسیار کارکشته و بی‌حریف می‌باشند؛ به کار گیری از آنان بسیار ریلکس‌خیس و لذت‌بخش‌خیس میباشد و مردم به آنها عادت کردند و مدام روی دستگاه‌های یار و همدم در دسترس‌اند؛ محدودیت‌های مختص خویش را دارا هستند. به عنوان مثال، متعلق به یک کمپانی و پلتفرم می‌باشند. اپ‌های اندرویدی روی دستگاه‌های iOS نصب نمی شوند و برعکس.

 

 

طراحی اپلیکیشن اندروید

همین‌طور، تصمیم یک کمپانی و پلتفرم میتواند سبب مسدودسازی یا این که عدم دسترسی به آنها شود. مانند اتفاقی که در ماجرای مسدودسازی اپ‌های اهل ایران از طرف کمپانی اپل و اپ‌استور چهره گرفت. کسب‌وکارها برای هر پلتفرم بایستی نرم افزار مستقر سازگار با آن را توسعه و گسترش دهند که هزینه‌ها و دردسرهای بیشتری به همدم دارااست.

 

این خطاها منجر شدند مجدد اینترنت نرم افزار‌ها در کانون دقت قرار گیرند و رویکرد تکامل خویش را در پیش گرفته تا کمبودها و خطاها نرم افزار‌های مستقر را حل نمایند.

 

وب پرسرعت مدرن، فناوری‌های امروزی پباده سازی و گسترش برنامه‌نویسی و زیرساخت‌های آماده گردیده به وسیله اینترنت‌تارنما‌ها سبب ساز شدند اینترنت نرم افزار‌ها وارد نسل جدید‌ای گردیده و بتوانند خودشان را جایگزین نرم افزار‌های مستقر معرفی نمایند.

 

اینترنت نرم افزار پیش‌رونده چه می باشد؟

گوگل در سال 2015 مضمون‌ اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده (Progressive Web Apps) را مطرح کرد. PWA طولانی تر از اینکه فضای اینترنت نرم افزار‌ها و اینترنت‌وبسایت‌ها را دگرگون نماید؛ روی نرم افزار‌های ساکن گوشی تاثیرگذار بود و ابتدا تحولی پهناور را رقم زد.

خرید اپلیکیشن آماده

یک PWA از جدیدترین فناوری‌ها و تکنیک‌های اینترنت نرم افزار‌ها و نرم افزار‌های گوشی به طور ترکیبی منفعت میبرد. PWA در واقع یک اینترنت نرم افزار میباشد که قادر است همانند یک نرم افزار ساکن تلفن همراه فعالیت نماید و روی موبایل‌های هوشمند اجرا شود. فعالیت کردن با یک اینترنت نرم افزار پیش‌رونده دقیقا همانند فعالیت کردن با یک اپ تلفن همراه میباشد و در سوی استفاده کننده، هیچ تفاوت و تغییری مشاهده نمیشود.

 

 

 

فناوری‌های امروزی بسط اینترنت‌وب سایت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در مرورگرهای اینترنت، خدمت ورکرها، کش‌ها و رابط‌های برنامه‌نویسی قابل انعطاف‌افزار (API) به بسط‌دهنده‌ها اذن داده میباشد اینترنت نرم افزار‌هایی بنویسند که مانند اپ تلفن همراه روی دستگاه‌های همدم اجرا گردیده و قابلیت و امکان افزوده شدن به برگه خانگی سیستم‌برهان‌های تلفن همراه را داشته باشند. افزون بر این، بتوانند به صورت آفلاین گزینه به کار گیری قرار گرفته و ارسال اعلان (Push Notifications) داشته باشند.

 

مزیت اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده چه می باشد؟

به لهجه دیگر، چه نیازی به نصب یک PWA داریم؟ هنگامی اپ‌های گوشی به راحتی عمل کرده و شایسته ترین سعی را دارا‌هستند؛ چه نیازی به وجود اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده است؟

 

 

او‌لین و پهناور‌ترین مزیت اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده، عدم تعلق به یک اکوسیستم و پلتفرم گوشی میباشد. PWA به اندروید یا این که iOS متعلق وجود ندارد و از اکوسیستم‌های گسترده‌تری در اینترنت به همدم ابزارها و افزونه‌ها منفعت می برد. کسب‌وکارها با آسودگی خیال و خاطر میتوانند اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده را بسط داده و مراحل تکامل و نگهداری پلتفرم‌های خویش را طی نمایند.

 

مزیت دیگر فناوری PWA، بسط بی آلایش‌خیس اینترنت‌تارنما‌ها سوای سرگرم شدن با امکان‌های سازش با رابط‌ها و اکوسیستم‌های گوناگون میباشد. شما هنگامی میخواهید یک برنامه گوشی بسازید؛ بایستی دایما در درحال حاضر سازش این برنامه با پلتفرم اندروید و iOS باشید؛ جدیدترین تغییرات و اصلاحات را اعمال کرده و ورژن نو بدهید.

 

این رو هم بخون:

برتری همدم نخستین نسبت به ایرانسل در طرح ترابردپذیری تاکنون!

 

1398/11/05

گرفتار چندپارگی ورژن‌های برنامه تلفن همراه گردیده و خصوصیت‌هایی را به صورت متناوب در بین آنان تعویض نمایید البته در اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده؛ همگی یوزرها گوشی یک کد سایت را اجرا کرده و مراحل توسعه و گسترش منظم و پایداری خواهید داشت.

 

 

 

از مزیت‌های دیگر PWA می‌قدرت به حذف هزینه‌های ایجاد و گسترش نرم افزار‌های مستقر گوشی اشاره نمود. هزینه توسعه و گسترش یک اپ تلفن همراه نسبتاً 10 برابر اضافه از هزینه بسط تارنما میباشد.

 

از سوی دیگر، اینترنت نرم افزار‌ها در دستگاه‌های یار و همدم خاطر رم و منابع مشقت بار‌افزاری کمتری اشغال کرده و سرازیر‌خیس اجرا می گردند. یوزرها نیازی به نصب آبادی‌ها اپ ندارند که شاید هفته‌ای تنها چندبار به آن ها راز زده و منابع داخلی موبایل را سرگرم نصب دائم آن ها نمایند.

 

نصب اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده سریع‌خیس، بی آلایش‌خیس و فارغ از پیچیدگی‌ها یا این که تضارب‌های پلتفرمی میباشد. شما نیازی به جست‌وجو در اپ‌استورها برای ورژن‌های اندروید یا این که iOS یک برنامه ندارید و تنها کافی میباشد آدرس یک تارنما را وارد فرمایید. بخش اعظمی از فرآیند دانلود و نصب نرم افزار‌های گوشی در PWA حذف می گردد.

 

آیا اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده خصوصیت‌های نرم افزار‌های گوشی را دارا هستند؟

پیروز خصوصیت‌هایی که در نرم افزار‌های گوشی سراغ داریم یا این که یوزرها از آن ها به کارگیری می‌نمایند؛ در فناوری PWA و اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده نیز چشم می گردند.

 

به عبارتی‌طور که از اسم‌شان معلوم میباشد؛ در هر دستگاه و سیستم‌عاملی قابل استعمال می‌باشند. در هر مرورگر اینترنت و پلتفرمی گشوده گردیده و هیچ محدودیت سیستم‌عاملی ندارند. حتی خیلی مهم نیست سیستم‌ادله و مرورگر اینترنت روی گوشی یا این که دسکتاپ میباشد.

 

 

 

ظاهری مشابه به نرم افزار‌های تلفن همراه دارا هستند. از رابط، پباده سازی و گرافیک مشابهی منفعت برده و یوزرها می توانند در آن ها جست‌وجو کرده، اعلان اخذ و آنان‌را نصب فرمایید. یک PWA را می‌اقتدار همانند نرم افزار ساکن تلفن همراه روی اندروید یا این که iOS نصب و آیکون آن را در کاغذ خانگی قرار بخشید. سپس، صرفا با لمس این آیکون وارد محیطی مشابه به نرم افزار گوشی گردیده درحالی‌که دارید از یک اینترنت نرم افزار استعمال می کنید.

 

جذاب میباشد بدانید اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده هیچ‌گاه نیاز به به‌روزرسانی ندارند. خصوصیت خدمت ورکر مصرف شده در آنان سبب ساز می شود مدام به نهایی ورژن به‌روز باشند. چنانچه یک استفاده کننده به وب متصل باشد؛ محتوای تازه اکران داده گردیده و در دسترس استفاده کننده میباشد. ولی، بی‌نیاز از وب هم فعالیت مینمایند و مدام نباید به وب متصل باشند. همانند نرم افزار‌های مستقر گوشی امن و انعطاف‌پذیر می باشند؛ از پروتکل HTTPS به کارگیری می کنند و قابلیت و امکان پیوند‌دهی دارا‌هستند.

 

چه کسب‌کارهایی از اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده به کار گیری می نمایند؟

شاید در وهله اولیه به لحاظ رسد کمپانی‌های دارای شهرت یا این که قابل انعطاف‌افزارهای پرمخاطب از فناوری PWA استعمال نمی کنند. ولی نگاهی به شایسته ترین اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده ویندوز 10، غلط بودن این یقین را ثابت می نماید.

 

شرکت رایا پارس طراح انواع اپلیکشن اندروید در ایران