سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظارت و باز نگری خطاهای رایج در در پباده سازی نرم افزار اندروید

منبع خبر سایت ویکی پدیا

در‌صورتی‌که تحت عنوان یک گسترش دهنده نرم افزار جدید آغاز به فعالیت رشته ی ای کردید و در زمان پروژه پباده سازی نرم افزار اندروید خویش با اشتباه های مکرری رو به رو می‌شوید و همین دلیل نگران کننده سرعت فعالیت شمارا به شدت کاهش می‌دهد به شما پیشنهاد می‌کنیم در‌این مقاله با ما همپا باشید تا به مرور فاحش ترین خطاهای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید پرداخته و خط مش کارهایی با فایده در راستای بر طرف کردن آن ها ارائه کنیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظارت و باز نگری خطاهای رایج در در پباده سازی نرم افزار اندروید

خطای رایج 1: ActivityNotFoundException

این نادرست از پاراگراف خطاهایی میباشد که بخش اعظمی از گسترش دهندگان نرم افزار به وفور با  آن واکنش می‌کنند و معمولا وقتی فیس میدهد که شما قصد مفتوح کردن یک Activity دارید و این Activity  در منیفست تعریف و تمجید نشده میباشد.

 

در شرایطی‌که بخواهیم به طور تخصصی خیس به توضیح این خطای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید بپردازیم می بایست بگوییم که خطای ActivityNotFoundException هنگامی به شما نشان داده می شود که فراخوانی startActivity (Intent) یا این که یکی ورژن های آن به جهت اینکه Activity کارکشته به اجرای Intent موردنظر وجود ندارد، ناکامی می‌خورد.

طراحی اپلیکیشن

راهکار رفع خطای ActivityNotFoundException : پوشه منیفست را گشوده کرده و مطمئن گردید که کلیه اکتیویتی های خویش را تعریف‌و‌تمجید نموده اید و هر اکتیویتی را به صحت و با اسم بدون نقص کلاس یا این که یک نقطه تحت عنوان مخفف اسم پکیج تمجید نموده اید.

خطای رایج2 : ClassCastException 

یکی از دیگر از خطاهای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید  خطای ClassCastException  میباشد که به جاوا مربوط می گردد. این اشتباه معمولا هنگامی صورت می‌دهد که بخواهیم کار cast را به نادرست انجام دهیم. مثلا فرض نمائید یک متغیر از جور فن میباشد و بخواهیم آن را با یک int عده کنیم در چنین قوانینی می بایست شاهد خطایClassCastException   باشیم .

 

راهکار رفع خطای ClassCastException : مکان این غلط را بوسیله Log Error پیدا کرده و cast را صحیح انجام دهید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید

خطای رایج3: Error converting byte to dex

این غلط معمولا بعداز به روزرسانی پروژه  build.gradle چهره میدهد.

 

راهکار رفع خطای Error converting byte to dex : برای رفع این غلط توصیه می‌کنیم نخست پروژه را Clean و آن‌گاه Rebuild فرمائید. در شرایطی که صحیح نشد به package name کلاس متبوع را ارزیابی نمائید که مانند package name در فولدر Manifest باشد

خطای رایج4:  INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE

این اشتباه نشان دهنده عدم فضای ذخیره کافی روی دستگاهی میباشد که قصد دارید نرم افزار خویش را روی آن اجرا نمائید.

خرید اپلیکیشن آماده

راهکار رفع خطای INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE: معمولا راه‌اندازی دوباره دستگاه مشروط به رعایت یک‌سری نکته  میتواند راه‌حل ساز حل اختلال باشد. در صورتی‌که از دیوایس مجازی استعمال میکنید، آنرا ببندید، آنگاه AVD Manager را گشوده نمائید و دیوایس متبوع خویش را پیدا کرده و مورد Edit را بزنید، بعد از آن مورد Show Advanced Settings را بزنید و مورد Memory and Storage را پیدا نمائید، و معیار خاطر این دیوایس را ارتقا دهید.

در حالتی که از یک موبایل یا این که هر مدل اسمارت فون استعمال می کنید، یه خرده خاطر با تزکیه مواقعی مازاد تولید نمائید.

خطای رایج 5: NullPointerException

به جرعت می قدرت ذکر کرد شناخته گردیده ترین نادرست در پباده سازی نرم افزار اندروید دربین بسط دهندگان خطای NullPointerException هست. این غلط هنگامی واقعه می افتد که شما به یک شی که مو جود وجود ندارد ارجاع می دهید.

 

راهکار رفع خطای NullPointerException : برای رفع این خلل کافیست علت ساخت exception را یافته و در صدد ترمیم آن بیایید

نوشته‌ی‌علمی دارای ربط : خطاها رایج در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه که بایستی از آن ها بپرهیزید

 

خطای رایج6:  R.layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R

یک کدام از خطاهایی که علل متعددی قادر است در بروز آن دخیل باشد و به وفور نیز در زمان پباده سازی لپلیکیشن اندروید تکرار میشود خطای R.layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R است.

 

راهکار رفع خطای layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R:: برای رفع آن چند دفعه برنامه را clean و rebuild نمائید. در شرایطی که برطرف نشد  تمامی layoutها را بررسی کرده و مطمئن گردید ارجاع صحیح انجام یافته باشد.

شرکت رایا پارس طراح انواع اپلیکشن اندروید در ایران