سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار چه می باشد ؟

 طراحی اپلیکیشن در مشهد

درین نوشته ی علمی تلاش داریم مفهوم واژه و کلمه نرم افزار و بعضی تفاوتهای آن با تارنما را به لهجه معمولی بیان کنیم

 

 

نرم افزار  چه می باشد ؟

 

نخست برای معرفی نرم افزار می بایست بگوئیم که کلیه قابل انعطاف‌افزارهایی که روزمره از آن ها به کارگیری میکنیم بنوعی نرم افزار محسوب می‌شوند  و صرفا قابل انعطاف‌افزارهایی مانند اپلیکیشن سیستم دلیل و یا این که گویش‌های برنامه نویسی جزء نرم افزار‌ها بحساب نمی آیند.

 

همان طور که می‌دانید گوشی ها و تبلت های smart ( هوشمند) نیز همانندکامپیوترها قابل انعطاف افزارها و برنامه های مختلفی دارا هستند. که  در بازار آن‌ها‌را اضافه با کلمه و واژه نرم افزار یا این که به اختصار App می‌شناسند.که در واقع بمعنی به عبارتی نرم افزار گوشی یا این که اپلیکیشن گوشی می باشد.

 

 

 

بعنوان نمونه برای انجام کار خاصی بر روی یک سیستم  برای مثال دستکاری یک عکس بایستی از اپلیکیشن یا این که نرم افزار فتوشاپ استعمال فرمایید

 

یا این که برای مرور صفحه ها اینترنت مستلزم استعمال از اپلیکیشنهایی مانند کروم یا این که فایرفاکس می‌باشید.یا این که دوره گوش دادن به موسیقی می‌توانید نرم افزار kmplayer را بکار گیرید.

 

 

 

البته این نکته را نیز ذکر کنیم که  با اعتنا به نیاز یوزرها اپلیکیشنهای گوناگون برای سیستم ادله های متعدد ارائه شده‌است. هرچند گسترش دهندگان اپلیکیشن کارایی دارا‌هستند یک نرم افزار را طوری پباده سازی نمایند که برای گونه های سیستم دست اندرکاران و دستگاههای متعدد دیجیتال کاربردی باشد.. مانند نرم افزار کروم که بعنوان مرورگر وب برای دستگاههای pc و تبلت و گوشی قابل استعمال و قابل ثواب میباشد.

 

 

 

امروزه نرم افزار ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند وصرفا محدود به تلفن همراه ­ها و تبلت­ ها نمی‌شوند. به عنوان مثال اپلیکیشنهایی برای اسباب و اثاث خانه مانند فریزر و جامه­شوئی و پیاله­شوئی و … بصورت یگانه خویش پباده سازی شده‌است.یا این که اپلیکیشنهایی برای در اختیار گرفتن رفت آمدهای خانه و دفتر، یا این که تهیه و تنظیم اتومات نور و روشنایی و دمای فضا پباده سازی گردیده اند.

 

نمونه جذاب دیگر پباده سازی اپلیکیسشنی بوسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات نوپا را پایین حیث می­گیرد؛ با بیدار شدن وی به مادراطلاع می­دهد و بنابر تشخیص و تهیه آن ،قادر است موسیقی پخش ­نماید و یا این که قابلیت کلام پدر و مادر با فرزند را بوجود ­آورد.

 

 

 

تفاوت نرم افزار با سایت چه می باشد؟

 

برخی از اشخاص سایت ها را به علت گستردگی حجم محتوایی که میتوان درآنها گذاشت بیش تر می پسندند ولی شاید ذکرپاره ای از تفاوت های در بین نرم افزار و تارنما خالی از لطف نباشد.

 

 

 

می دانیم که تارنما معمولا به برنامه کاربردی گفته می‌شود که در وب بارگزاری می‌گردد و فعالیت آن تکثیر یک خبر یا این که توضیح در باب خدماتی یگانه میباشد