سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت در بین نرم افزار Hybrid و Native در چه میباشد؟

 طراحی اپلیکیشن در مشهد

انتظار می رود حجم بازار موبایل های هوشمند به 1,654 میلیارد دلار در سال 2022 ارتقا یابد و تعداد یوزرها تلفن همراه های هوشمند در به عبارتی سال به 3 میلیارد عدد رسد. بدیهی میباشد که داشتن حضوری توانمند در موبایل دیگر از روی اراده وجود ندارد و موسسات بایستی گسترش برنامه های تلفن همراه را تحت عنوان یک پیش نیاز اصلی برای پرورش خویش در حیث بگیریند.

 

hybrid-vs-native-ap

 

البته با تصمیم برای توسعه و گسترش یک برنامه گوشی، با آیتم های مهم متعددی که می تواند نیاز های یوزرها گوشی را رفع نماید رو به رو میشویم . یکی مهم‌ترین آن ها تعیین فی مابین نرم افزار های Hybrid در مقابل نرم افزار های native میباشد. هریک از این دو شیوه توسعه و گسترش برنامه های تلفن همراه دارنده مزایا و معایب یگانه خویش میباشد و ما در‌این نوشته‌ی‌علمی کاملا در زمینه ی آنان توضیح خوا‌هیم اعطا کرد که کدام روش برای این مراد مطلوب میباشد.

 

تفاوت در بین نرم افزار Hybrid و Native در چه می‌باشد؟

نرم افزار های Native در یک گویش برنامه نویسی که پلت فرم منحصر خویش را دارااست، گسترش داده میگردند و فقط با پلت فرم مربوطه سازگار میباشند. برنامه های اندروید در صدر در جاوا گسترش پیدا کردند، در حالی که برنامه های iOS در Swift اپل پیشرفته اند.

 

از سوی دیگر، نرم افزار های هیبریدی با به کارگیری از فناوری های اینترنت مانند HTML5، جاوا اسکریپت و CSS در ادغام با عنصرها مستقر بسط مییابند. آن ها در اصل وب سایت های غیروابسته از پلتفرمی می‌باشند که با به کار گیری از یک webview ساکن اکران داده میشوند. webview یک کامپوننت مستقر میباشد که بوسیله سسیستم ادله هایی مانند اندروید و ios برای لود محتوای اینترنت مهیا آورده میگردند.

 

جوانب مثبت و منفی نرم افزار های Hybrid و Native

همان گونه که در اولِ این نوشته‌علمی گفتیم، هر دو رویه Hybrid و Native برای توسعه و گسترش برنامه های تلفن همراه، جوانب مثبت و منفی خویش را دارا‌هستند که موسسات برای ورود به بازار گوشی می بایست آن ها را درذهن خویش داشته باشند.

 

هزینه

هزینه، احتمالا مهم ترین عاملی میباشد که بر چگونگی توسعه و گسترش برنامه های یک کمپانی تاثیر میگذارد. در اینجا، خط مش Hybrid برتری دارااست. از آن‌جا که نرم افزار های هیبریدی میتوانند برای هر پلتفرمی از مبنا ساخت شوند، ایجاد آن‌ها بسیار ارزان خیس از برنامه های Native میباشد.

 

مثلا تولید یک متاع قابل پذیرش با شیوه هیبریدی برای یک کمپانی حدودا 35000 دلار هزینه دارااست، ولی ایجاد همین جنس با روش Native چیزی حدود 49000 دلار هزینه داراست. عامل آن هم این میباشد که برنامه می بایست برای هر دو سیستم ادله اندروید و ios توسعه و گسترش پیدا نماید. تفاوت این دو مقدار پول متعددی میباشد که متواند برای مورد ها دیگر صرف شود.

 

عصر

اکثر زمان ها تایم ها تولید نرم افزار های هیبریدی سریعتر از برنامه های Native انجام می گردد. چرا؟ ازآنجاکه نرم افزار های هیبریدی با رشته آوری های اینترنت مانند HTML5، جاوا اسکریپت و CSS گسترش داده می گردند، تولید آن ها سریعتر از وقتی میباشد که شما محدود به یک لهجه برنامه نویسی می‌باشید که صرفا با پلت فرم منحصربه‌فرد خویش سازش داراست.

 

حقیقت این میباشد که نرم افزار های هیبریدی می‌توانند یک گروه کد واحد را برای اجرا در سیستم دلیل های گوناگون به اشتراک بگذارند و همینطور به صورت چشمگیری عصر وصال جنس به بازار را کاهش می‌دهند. کمپانی هایی که تمایل به ایجاد یک نرم افزار Native دارا‌هستند اکثر وقت ها در پلت فرمی قرار میگیرند، که بدون چاره یوزرها سیستم ادله های دیگر را خشمگین مینمایند.

 

حفظ

امروزه یوزرها انتظارات بسیار متعددی از برنامه های گوشی دارا هستند. مبنی بر یک نظرسنجی 42 درصد از یوزرها برنامه موبایل انتظار دارا هستند برنامه های گوشی سریعتر از سایت های گوشی بارگیری شوند. به صورت میانگین، صاحبان موبایل های هوشمند انتظار دارا‌هستند که برنامه ها در دو ثانیه بار گذاری شوند، این چیزی میباشد که اکثر اوقات برای دستیابی به آن نیاز به بروز رسانی های منظم و رفع سریع اشکالات میباشد.

 

گسترش نرم افزار های Native بدین معنا میباشد که پایگاههای کد زیادی برای مراقبت (دست‌کم یکی از برای اندروید و یک کدام از برای iOS) موجود هست. از آنجایی که بسط دهندگان اندروید به صورت معمول به بسط iOS مسلط نیستند و بالعکس، کمپانی هایی که تصمیم میگیرند یک برنامه مستقر را بسط دهند، بایستی دستکم تعداد بسط دهندگان آنان دو برابر باشد. که خوب این گشوده برتری نرم افزار های هیبریدی را میرساند.

 

 

سعی

نرم افزار Native با گویش های برنامه نویسی اختصاصی یک پلت فرم می باشند، درست شده اند که به توسعه و گسترش دهندگان اذن میدهد آنها‌را برای حداکثر تلاش سئو نمایند . نرم افزار های هیبریدی اصولا یک لایه مازاد میان پلتفرم انگیزه و کد مبداء بیش تر می‌نمایند که به مجبور دست کم در بعضی مورد ها سبب ساز می‌شود همت افت پیدا نماید.

 

\"مطرح ترین اشتباهی که ما تحت عنوان یک کمپانی انجام دادیم این بود که، بر روی HTML5 بیش تر از برنامه های Native وقت گذاشتیم\"، گزاره گذشته تصمیم برند زوکربرگ موسس صورت بوک برای به دور شدن از برنامه های هیبریدی در سال 2012 را توضیح بخشید.

 

ولی، اکثر شرکت های هیچ وقت برنامه هایی با اندازه های شبیه چهره بوک ندارند . در واقع، اشکال مختلفی از برنامه هایی موجود هست که برای به فعالیت پرتاب کردن آنان نسبتاً نیازی به سئو ندارند و چنین برنامه هایی می‌توانند بیش تر از رویه هیبریدی فایده مند شوند.

 

 

تجربه ی کاربری

اکثر یوزرها به تکنولوژی که برنامه ها با آن گسترش داده گردیده اند توجهی ندارند . تمامی چیزی که آن‌ها به آن اهمیت می دهند، تجربه کاربری خویش میباشد. طبق باز بینی صورت گرفته ، 79 درصد از یوزرها هنگامی که طرحی را دوست نداشته باشند و یا این که در آن به اختلال عکس العمل نمایند یک یا این که دوبار اضافه از آن استعمال نمی‌کنند.. ولی داشتن یک برنامه که به خیر فعالیت نماید امروزه کفایت نمیکند . این برنامه همینطور بایستی به نحوه ای که هم خوانی با پلتفرم تلفن همراه استفاده کننده باشد اخلاق و رفتار نمایند.

 

در حالی که به نرم افزار های هیبریدی می شود به تیتر یک برنامه ساکن نگاه کرد، تجربه یوزرها نشان می‌دهد که‌این برنام ها هنوز به اندازه تجربه کاربری ارائه گردیده به وسیله برنامه های ساکن توانا نیستند.

 

فیض

چنانچه بخواهید محصولی را با دست‌کم میزان دارایی و در وقتی محدود بسط دهید حتما خط مش هیبریدی از حق تقدم شامل است. این در حالی میباشد که برنامه های مستقر برای محصولاتی که نیاز به تلاش بی سابقه و خصوصیت های سفارشی دارا‌هستند مطلوب میباشد.