سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه اندروید و زامارین

طراحی اپلیکیشن در مشهد

Deep Link چه میباشد ؟

کلاً میشه بیان کرد هنگامی شما قصد دارید یک نرم افزار یگانه رو نسبت به یک Url حساس فرمائید از Deep Link به کار گیری میشه. شما در صورتی روی یک پیوند از تارنما دیجی محصول کلیک فرمایید و یا این که یک پیوند از Google Play و یا این که کافه بازار میبینید که علاوه بر اینکه میتونید توی Url و باطن Browser پیوند رو گشوده نمایید میتونید از روش نرم افزار هم اون لینک و پیوند رو گشوده نمایید. برای این مراد به تصویر ذیل توجه نمایید.

 

در تصویر ذیل ما یک پیوند از تارنما دیجی مال رو نمونه زدیم و می‌بینید که هم میشه با Browser گشوده کرد و هم میشه با نرم افزار این پیوند رو گشوده کرد

 

 

 

 

 

 

 

همونطور که مشخصه برای مفتوح کردن این لینک و پیوند 2 شرایط تعیین داریم.

 

 

 

کاربردهای Deep Link

به طور کلی میتوان 3 وضعیت کلی رو برای Deep Link در حیث گرفت که به طور تحت است :

 

موقعی که یک دیالوگ گشوده گردیده و نرم افزار هایی  که می‌توانند آن URI را هندل نمایند نشان داده می شود.

دوم موقعی استفاده کننده یک برنامه را تحت عنوان preferred گزینش کرد‌ه باشد.

و وضعیت سوم نیز موقعی که تنها یک برنامه برای هندل کردن آن Uri وجود داشته باشد (نمونه بی آلایش آن مرورگر موبایل میباشد که در حالتی‌که یکی‌از باشد از شما دیگر پرسیده نمیشود با کدام گشوده شود.)

به عنوان مثال هم میتونید به‌این لینک و پیوند مراجعه‌نمایید. در‌این لینک و پیوند هم توضیحات جامعی راجع‌به مضمون‌ Deep Link در اندروید بیان شده و هم یک نمونه عملی رو با زبانی بسیار بی آلایش انجام داده براتون.

 

 

 

مقایسه اندروید و زامارین

اینجانب سالها با هر 2 تکنولوژی یعنی اندروید و زامارین عمل کردم. توسعه و گسترش اپلیکیشن با اندروید استودیو در دست گرفتن بیشتری نسبت به زامارین داره. در اندروید استودیو دست شما برای کدنویسی خیلی بازه زمانی. یه محرمانه تفاوتهای دیگه ای هم دارن که به ترتیب میگم

 

اولیه این که لهجه برنامه نویسی اندروید استودیو java میباشد. جاوا هم تکنولوژی گوگل میباشد که مسلما توان بسیار بالایی داره.

دوم اینکه اخیرا لهجه kotlin هم طولانی تر گردیده که تجهیزات فوق العاده بالایی رو به برنامه نویس میده و اندروید استودیو برای اشخاصی که با گویش جاوا عمل کردند خیلی راحتر و بهتر میباشد .

 کسانی که از زامارین به کارگیری می‌کنند یا این که می خوان نرم افزار هایی با زامارین بنویسن می بایست به لهجه سی شارپ اشراف بالایی داشته باشند و کد نویسی سی شارپ به آسانی جاوا وجود ندارد

 در اندروید استودیو ما علاوه بر اینکه از گویش جاوا و کاتلین به کارگیری می‌کنیم می تونیم engine بازی خودمون رو با c++ هم بنویسیم. یعنی قابلیت و امکان فعالیت با گویش کارکشته c++ هم وجود داره.

در صورتیکه بخوام از مزایای زامارین هم بگم زامارین خیلی سبکه برای کسانی که سیستم بسیار کار کشته ای ندارند می‌توانند از زامارین به کار گیری نمایند و همان گونه که اگه آزمایش کرده باشید اندروید استودیو یه خرده سنگین میباشد.

و نکته بعد از آن که می تونیم توی زامارین از جاوا نیز استعمال کنیم اما یه خرده به کار گیری از آن ایراد میباشد.

البته برای هر کس تعدادی سال سی شارپ عمل نموده است و می خواهد برنامه نویسی سمت گوشی را فعالیت نماید سفارش اینجانب به کارگیری از اندروید استودیو میباشد.