سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدفتان ساخت رابط کاربری

طراحی اپلیکیشن در مشهد

تمام کسانی که در حوزه ی طراحی وب کار دارا‌هستند یکی مواقعی که بایستی نسبت به آن دقت اساسی داشته باشند، پباده سازی UI یا این که رابط کاربری است. از این رو ما در اینجا 10 آیتم از نکات کلیدی و مهم که در پباده سازی رابط کاربری بایستی بدانید را برای شما دوستان خوب فراهم کرده ایم.

تمام اشخاصی که در حوزه ی طراحی وب عمل دارا‌هستند یکی‌از مواقعی که می بایست نسبت به آن اعتنا اساسی داشته باشند، پباده سازی UI یا این که رابط کاربری میباشد. از این رو ما در اینجا 10 آیتم از نکات کلیدی و مهم که در پباده سازی رابط کاربری بایستی بدانید را برای شما دوستان فراهم کرده ایم.

نرم افزار

 

 

در‌حالتی که هدفتان ساخت رابط کاربری خوشگل، به کارگیری سهل و آسان و استفاده کننده پسند میباشد این 10 راهبرد را به خیال بسپارید.

 

یک وبسایت، دربرگیرنده یک‌سری برگه میباشد که‌این صفحه های با پیوند به هم دارای ارتباط گردیده اند. این وب سایت یک رابط میباشد، فضایی که در آن چیزهای متفاوت - دراین مورد، یک شخص و یک تارنما شرکتی یا این که شخصی – یکدیگر را ملاقات می‌نمایند، با هم رابطه برقرار می نمایند و بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند. این تعامل یک تجربه برای بازدید کننده به وجود می‌آورد و تحت عنوان یک طراح اینترنت، این وظیفه شماست تا اطمینان نتایج نمایید که‌این تجربه به به عبارتی ترازو انتظار، خوب میباشد.

 

و کلید محقق شدن این فرمان، این میباشد که در آغاز، در رتبه ابتدا و همواره، درخصوص استفاده کننده خویش تصور کنید.

 

خوشبختانه، در حالی که ساخت سایت یک فن نسبتا تازه میباشد، به مطالعه علمی تعامل بشر و کامپیوتر (HCI) بسیار اهمیت میدهد. و این 9 راهبرد اثر گذار که مستقیماً از پژوهش ها HCI میایند، در ساخت سایت ها و برنامه ها، به شما امداد خواهند کرد تا روی کاربرتان تمرکز فرمایید.

 

پباده سازی رابط کاربری، که بر روی طرح همت رابط های کاربری متمرکز میباشد، یک زیرمجموعه از پباده سازی تجربیات استفاده کننده میباشد که بر روی دیدگاه بزرگتری متمرکز میباشد: یعنی تمام تجربه، خیر صرفا رابط.

 

1. یوزرها خویش را بشناسید

 

مهمتر از تمامی، شما بایستی کاربرانتان را بشناسید. این بدان معناست که هنگامی که برنامه هایتان را محاسبه می‌کنید، کار کشته می‌باشید کلیه داده ها جامعه شناسی را استخراج فرمائید. البته مهمتر از کلیه، درک کردن نیاز آن هاست، و آنچه که آن‌ها‌را به اهدافشان میرساند.

 

وصال به‌این سطح همدلی به بررسی آماری ظریف تری نیاز داراست که مستلزم آشنایی اشخاصی میباشد که از اینترنت سایتتان به کارگیری میکنند. این بدان معناست که با آن‌ها به طور حضوری و رو در رو حرف نمایید، افرادی که تولید ها شما‌را به کار گیری می نمایند نظاره گر باشید وسوالات عمیق تری را برای آنها مطرح نمایید، «نظرتان راجع به این طرح چه میباشد؟»

 

هدف ها آنان چه چیزی است؟ طریق آنان چهت نیل به اهدافشان چه میباشد؟ چه‌گونه یک وبسایت قادر است به آن ها یاری دهد تا بر بحران هایشان غلبه نمایند یا این که کاری انجام دهند؟

 

هیچ وقت از آشنایی و درایت از مراد های کاربرتان دست برندارید. عمیق خیس گردید و نیاز آنها را دریابید. آمال تنها نیازهایی می‌باشند که پرورش و نمو یافته اند. در صورتی‌که شما بتوانید نیازهای عمیق استفاده کننده را فهم و شعور فرمایید، به مراد های آن ها جواب خواهید اعطا کرد و در عین هم اکنون توانمند می باشید نیازهای اساسی بیشتری را برآورده فرمایید.

 

بینشی که از تجزیه و چک اطلاعات و سخن با یوزرها به دست می‌آورید، روی تصمیم گیری شما در خصوص آشنایی کاربرانتان و محتوای آیتم عشق آن‌ها تاثیر میگذارد.

 

2. روش استعمال اشخاص از رابط کاربری تان را معلوم نمایید.

 

گذشته از اینکه رابط کاربری خویش را پباده سازی نمایید، روش استعمال از آن بایستی برای اشخاص مشخص و معلوم باشد. با ارتقا به کار گیری از دستگاه های لمسی، این موضوع نگران کننده خیس از چیزی میباشد که فکرش را بکنید. تنها ملاحظه کنید

 

Tinder: تجربه استفاده کننده برنامه به معنای حقیقی وواقعی واژه و کلمه معمولی تعریف و تمجید شده‌است.

 

اشخاص از تارنما ها و برنامه ها به دو طریق به کار گیری مینمایند: به صورت بی واسطه (با یک element از مال تعامل دارا هستند) و به صورت غیر بی واسطه (با یک elementخارجی از فرآورده تعامل دارا هستند).

 

مثال هایی از تعاملات بدون واسطه

 

-ضربه زدن روی یک دکمه

 

-کارت کشیدن

 

-کشیدن و آزاد کردن یک گزینه با نوک انگشت (Drag and drop)

 

 

 

مثال هایی از تعاملات غیر بی واسطه

 

-اشاره و کلیک با یک موشواره

 

-به کار گیری از اوامر کلیدی / کلید های میانبر

 

-نوشتن در یک فرم

 

-نگارگری روی تبلت Wacom

 

 

 

برخی اوقات تعامل خیلی آسوده میباشد.

 

اینکه یوزرها شما چه اشخاصی می‌باشند و چه دستگاه هایی استعمال می نمایند، تصمیمات شما‌را پایین تاثیر قرار می‌دهد. در صورتیکه شما برای اشخاص سالخورده و یا این که کسانی که از لحاظ مهارت هایی که با دست سروکار دارا هستند، عمل می نمایند محدودیت دارا هستند پباده سازی میکنید، شما روی کشیدن توکل نکنید. در شرایطی‌که شما برای نویسندگان یا این که برنامه نویس ها پباده سازی میکنید که عمدتا با استعمال از کیبورد با برنامه ها رابطه برقرار می نمایند، از کلیدهای میانبر عادی پشتیبانی نمائید تا دوره فعالیت با موشواره را به دست کم برسانید.

 

 

 

3. انتظارات را گزینش فرمائید

 

اکثری از تعاملات با یک وبسایت یا این که برنامه عواقبی داراست : کلیک کردن بر روی یک دکمه قادر است به معنای پول خرج کردن، تزکیه یک وبسایت و یا این که قرار دادن یک کامنت در وبسایت شود.

 

براین اساس اطمینان نتیجه ها نمایید که یوزرها گذشته از کلیک روی دکمه ای نسبت به آن درایت داشته باشند و بدانند بعد از کلیک روی آن دکمه چه اتفاقی خواهد زمین خورد. شما می‌توانید این فعالیت را از روش پباده سازی و یا این که اسکن انجام دهید.

 

 

 

گزینش انتظارات با پباده سازی کردن

 

Highlight- کردن دکمه ای که کار صحت نشان می دهد.

 

-با به کار گیری از یک نماد و آرم برای فهم و شعور طولانی تر(مانند یک سطل آشغال برای یک دکمه حذف، یک آرم (+) برای افزودن چیزی یا این که یک ذره در بین برای کاوش) و ...

 

-تعیین رنگ با مفهوم مربوط به آن (سبز برای دکمه \"برو\"، قرمز رنگ برای \"توقف\")

 

 

 

گزینش انتظارات با اسکن کردن

 

-به وضوح تایپ کردن دکمه نسخه برداری 

 

-فراهم کردن نسخه برداری هدایت/تشویق در خلأ

 

-تحویل هشدارها و درخواست تأیید